Alessandro pontosan olyan, mint a levegő, az elem, amit uralni képes, amit négy éves kora óta uralni tanították. Ott van mindenhol, mégis amikor nyugodt, akkor szinte észrevehetetlen. A megfigyelés, ha nem is az élete, de mindenképpen az, ami különösen hasznossá teszi őt a szervezet számára. Hiába a maffiózó család, Ő meglehetősen introvertált személy. Nem szereti az új embereket, nehezen bízik meg bennük. Ezzel párhuzamosan a nagy tömeg sem a kedvence, legyen szó egy halom szerencsétlen mugliról a metrón, egy gyűlésről, ahol sokan kell megjelenjenek, vagy egy nagyobb, minden végtelenedik fokú unokatestvérével együtt tartandó vacsorán. Jobban kedveli a csendet, az egyedüllétet vagy a meghitt, kis csoportos találkozókat és beszélgetéseket. Ezekután bármily meglepő is - szarkazmus, ha valaki nem értené - nem szeret a középpontban sem lenni, ezért ő maga a bátyjával és az unokatestvéreivel - meg még egy halom álomvilágban élő nyomorulttal - ellentétben nem kíván sem most, sem pedig később a nagyanyjuk örökébe lépni. Számára elegendő az a pozíció, ahol éppen van. Arról nem is beszélve, hogy a hűsége megingathatatlan elsősorban inkább nagyanyja, mint sem a szervezet felé. Bármit mond az idős asszony, azt megteszi, így már csak az ötlet, hogy valaki a halála előtt akarná a pozícióját, szentségtörésnek számít nála. Ahogy az is, ha a parancsait valaki megszegi vagy éppen szabadosan értelmezi, bármikor képes bárkivel szájalni ezért és nem feltétlen fogja vissza magát ilyenkor. A konkrét árulókról nem is beszélve. Bár nem közlékeny és minő meglepetés: sokat sem beszél. Ennek ellenére a kevés barátja mellett meglepően sok haragosa van. Ami valójában logikus, hiszen még ha kémnek is mondhatja magát, nem a hagyományos értelemben az. Nem az ellenségeik és riválisaik után kutakodik, mint az unokatestvére, Lucy, hanem sokkal inkább azok után, akiket a nagyanyja problémásnak tart, a szervezeten belül. Ezért pedig nem kedvelik, hiszen ha felbukkan valahol, vagy éppen valahová, valaki után küldik, annak mindig egy üzenete van. Egy nyomós üzenete. Ennek ellenére, képes ő is felkapni a vizet úgy isten igazán, még ha nehezen is. Akkor viszont, ha nyíltan nem is tombol, hiszen az nem az ő stílusa lenne, valóban hasonlatos a viharhoz, képes mindent és mindenkit elsöpörni, nem foglalkozva a következményekkel. Azzal, hogy mi történik utána. Mi az ára azoknak a következményeknek, amelyeket ekkor követ el. Mind ezek mellett azonban, hiába van nagy családja és sok testvére rettenetesen vágyik a szeretetre és az elfogadásra. Mint ötből a középső gyerek egész fiatalkorában úgy érezte, hogy mellőzve van, mert valaki mindig fontosabb volt valamiért. Mivel a szüleire nem emlékszik, így az ő kis tudatában akkor úgy csapódott le, hogy a nagyanyja volt az első, aki igazán elfogadta, ezért tesz meg neki bármi, kérdések és ellenkezés nélkül. Sokaknak pont ezért és a testvéreivel ápolt, mindenki számára ismeretes, felemás viszony miatt kérdéses, hogy egyszer, a távoli jövőben elkezdődnek az örökösödési harcok, kinek az oldalára fog állni.
Életem állomásai
"Születésünk pillanatától halálunk percéig életünk egy folyamatos utazás. A táj, az emberek és a vágyaink is változhatnak, miközben a vonat megállíthatatlanul halad tovább."
Sorrento nem több, mint egy egyszerű, álmos olasz kikötőváros a tenger partján. Nem közismert turistacélpont, mégis ha az ember képeket nézeget róla, megállapíthatja, hogy pontosan olyan macskaköves, muskátlis, mint a legtöbb mediterrán település. Ha valakinek mégis ismerősen cseng a neve az Lara Fabian hihetetlenül lassú és még annál is nyálasabb dalának köszönhető - amit nem mellesleg nem tudom, hogy honnan ismerek, mert ennyire szar ízlése sem a húgomnak, sem pedig a nővéremnek nincs -, ezt a történetet mégis itt kell kezdenünk. Itt, az olasz tenger partján, egy napmelegétől átitatott, városkában. (Ami még csak nem is Szicíliába helyezkedik el, hogy legalább annak mondhassam magam, pont egy hajó útnyira van attól.) Azt hiszem bátran kijelenthetem, hogy a szüleim, amikor úgy döntöttek - a hét hónapos várandós édesanyámmal -, hogy ellátogatnak Szicíliába egy rövid, ám de bár vidám és emlékezetes családi kirándulás erejéig, nem azzal számoltak, hogy négyen indulnak útnak, majd öten térnek vissza, mégis így történt. A dolgok - mint később még oly' sokszor velem kapcsolatban - már a születésemkor sem úgy alakultak, ahogy azt eltervezték, vagy éppen ideális hovatovább: normális lett volna. Sok családi anekdota kering(ett) arról, hogy mi is történt azon a még olasz mércével is meglepően forró, majdnem húsz fokos Novemberi napon. Volt itt szó egyszerű és kevésbé egyszerű variációkról, ahogy illuminatit megszégyenítő összeesküvés elméletekről is, de valójában egyik se volt fontos és igaz - vagy éppen olyan amit nem azért találtak ki, hogy szívassanak vele... - és tulajdonképpen nem is számított. Azt leszámítva, hogy - mint már említettem - semmi sem úgy és akképpen alakult, ahogy azt a Marchetti család eltervezte végül is jó vége lett a kirándulásnak. Még aznap megszülettem, másnap - talán harmadnap, attól függ ki mesélte éppen ezt a brutálisan eget rengető történetet és mennyire akart anyából Kate Middletont csinálni, aki pár órával a szülés után úgy pózolt a mugliknak, mintha csak vásárolgatott volna egy kellemes délután azt pedig, hogy honnan tudok ilyeneket hagyjuk, én magam sem tudom, intézzük el annyival, hogy megártott Anglia - már utaztak - vagy utazunk sokkal inkább? fene se tudja - tovább, hiszen váratlan események ide vagy oda, Szicíliát nyilván nem lehetett kihagyni.
New York, a világ egyik legnagyobb, legnyüzsgőbb és egyben legpulzálóbb városa. A hely, ahol mindig történik valami, legyen jó vagy éppen rossz dolog, az élet pedig egy pillanatra sem áll le, mindig ezres fordulatszámmal pörög. A hely, amely bár nem az ország közepén helyezkedik el, mégis véleményem szerint méltán nevezhetjük annak. Mindig csodáltam a város, az égbe nyúló felhőkarcolóit, a parkjait és mindent, ami vele kapcsolatos, mégis a leplezetlen valóság az, hogy igazán sose szerettem. Mindig soknak éreztem, túl soknak. Az embere, az élet, a pörgés, a szagok, néha jó lett volna kicsit megállni, pihenni és körülnézni. Éljen bármilyen életet is az ember, szolgáljon halála pillanatáig bárkit vagy bármilyen eszmét, úgy hiszem erre mindenkinek szüksége lenne. Ennek ellenére jobban ismertem a várost és Brooklyn egyes utcáit, mint a saját tenyeremet. (Engedjük el azt a szar poént, ami itt jönne, hogy hirtelen felfedezek egy új anyajegyet, amit eddig nem láttam.) Itt élt a családom azóta, hogy az első Marchetti a kontinensre lépett volna. Itt nőtt fel apám és a nagyanyám is, én is és a testvéreim is itt voltunk gyerekek. Életem első tizenegy, majd utóbbi öt évének emlékei mind, mind ide kötöttek. Itt ölték meg a szüleim egy ellenséges család bérgyilkosai, ahogy azok az emberek is itt lelték halálukat. Élve égtek el a bátyám keze által, aki a nagyanyánk parancsára cselekedett és egy pillanatig sem habozott. Noha nem élveztem a jelenetet, a sikoltást és a havasodó bőr csípős illatát sem, mégse fordítottam el a fejem, holott el akartam, de tudtam a kimondatlan elvárást, a hangosan soha el nem hangzó parancsokat. Nézd! Nem fordulj el! Ne légy gyenge! Ne hozz szégyenbe te is! Azt azonban kilenc évesen sem, úgy még most sem értem igazán, hogy mit gondoltak azok az emberek. Megölni apámékat, az örököst és feleségét? Nem csak ostoba küldetés volt, aminél egy jól idomított hétévesnek is több esze lett volna, hanem öngyilkos is. A nagyis sem volt az az igazán kegyes fajta, főleg azokkal nem, akik ártottak neki és a családnak. Persze, jogosan merülhet fel a kérdés, hogy tizenöt év és a maradék nyarak emlékeiből miért pont ez, a legszomorúbb jutott eszembe egyből, amint New York lett a téma. Ha Coelhot megszégyenítő filozofálásba szeretnék kezdeni - pedig amúgy kurvára nem szeretnék, hiába lehet jó gyilkos a filozófia is, amilyen kurva unalmas -, azt mondanám, hogy mindig a szomorúbb emlékek a legintenzívebbek. Azok ragadnak meg bennünk a legmélyebben és formálnak azzá, akivé az életünk során válunk. Hiszen hiába voltak korábban jó pillanataink, csínytesévesink és verekedéseink a bátyámmal, cinkos összemosolygásaink a nővéremmel és őszinte, gyermeki és megmosolyogtató pillanataink a kistestvéreimmel nem ezek tette és tesznek azzá, aki vagyok. Ezek csak adalékok voltak, amik formáltak ugyan engem és a várost, de a fő csapás nem ez volt. A fő csapásirányt nem az adta - és valójában nem csak az én életemben, ha máséban sem ez adja -, hanem az elvásárok, feladatok, a gyilkosságok és a tragédiák. Ezek alakítják a világnézetünk és azt, hogy kik vagyunk.
Ilvermorny. Egy különös hely azt kell mondjam. Látszatra csak egy kastély, egy birtok, egy iskola. Ez mind igaz, hiszen épülete patinás, a birtok, amint fekszik majdhogynem páratlan - hiszen a Marchett-birtok méltán veszi fel vele fele a versenyt - és még a tanítás minősége is nagyjából rendben. A nagyi legalábbis az utóbbit mondta róla egyszer, bár némileg fintorgott közben, szóval nem elképzelhetetlen, hogy ez nem annyira fedi a valóságot. Az azonban tagadhatatlan, hogy mint minden amerikai fiatal varázslóéban, úgy az én életemben is központi szerepet játszott ez a hely. Tizenegy voltam, amikor először beléptem a hatalmas kapukon, elmentem az alapítókat ábrázoló, fényesre suvickolt szobrok mellett, majd részt vettem azon a ceremónián, amin az összes többi diák. Tudtam mi vár rám, meséltek már róla a testvéreim és az szervezet idősebb tagjai is. Nem féltem, mint sokan, amikor a mozgó szobrok elé kellett járulnom. Sokkal inkább találtam nevetségesnek az egészet. Nem igazán láttam logikát abban, hogy négy szobron múlik az, hogy az ember fia-lánya a következő hét év folyamán melyik házba kerül. Mintha állandóan ugyanolyanok lennénk. És itt halkan megjegyzem, a Roxforti beosztási ceremónia sem jobb, ahol egy beszélő süveg túrja át az agyadat, majd kiáltja világgá, hogy okos, ravasz, bátor, vagy nyomorult vagy-e. Én okos voltam abban az egy évben, amit ott töltöttem. Tudtam, vagy ha mást nem, akkor sejteni egészen biztosan sejtettem, hogy mi vár vagy éppen nem vár rám. Az biztos volt, hogy a Puckwudgie nem fog megmozdulni, a többi pedig mindegy volt. Végül két szobor gondolta úgy, hogy jó helyem lennék lennék nála. A Wampus és a Szarvas Kígyó. Az igazság, hogy egyik sem tűnt rosszabb választásnak a másiknál, főleg mert alapvetően tényleg hidegen hagyott, hogy minek mondhattam magam, mégis a Wampust választottam. Azon a csodás elven elindulva, hogy Cironak általában jobb dolga is volt, hogy velem foglalkozzon, Giu pedig kellően közel lett volna ahhoz, hogy ne legyen jobb dolga, mint velem foglalkozni - vicces, hogy akkor még azt hittem bárkit is érdekelne ez közülük -, de persze ez sem úgy alakult, ahogy én azt akkor és ott remekül elterveztem - mert mint korábban mondtam, ez szinte sosem úgy alakul, ahogy annak kellene -, mivel nem sokkal utána Lucy is a Wampusba került, ezzel pedig megnyertem magamnak őt, a metamorf mágiáját és az elbaszott kis vicceit - mert hát vicces más alakját felvenni és úgy szívatni a rokonaid... szerinte - a következő hét évre. Hip-Hip Hurrá!(Remélem, most mindenki érezte a szarkazmust.) Noha itt meg kell jegyeznem, hogy akkor még nem tudtam azt, amit most: Marchettinek lenni az Ilvermonryban egyet jelent a pletykákkal és azzal, hogy ezeknek köszönhetően vagy félnek tőled, vagy pedig dílernek néznek. Esetleg - a bátrabbak - úton, útfélen azt kérdezgetik tőled, hogy a bátyád valóban porrá égetett-e valakit bosszúból (igen, de nem az iskolában) esetleg azt, hogy tartasz-e magamnál cuccot (nem, én nem voltam a bátyám), esetleg lemásolhatják-e valamelyik feladatod (azt meg pláne, mindenki kaparjon össze annyi agyat, hogy megoldja ezeket). Mindenesetre, ezeket az apró közjátékokat kivéve azt hiszem, egészen kedveltem ezt a helyet, annak ellenére nem mennék vissza. Egyszer bőven elég volt.
Manhattan, New York utált városának azon kerülte, amit boldog, boldogtalan is ismer. Itt kapott helyet a Times Square, ahogy itt volt a 2001-es Ikertorony katasztrófa is, amiről mugli és varázsló egyaránt tudott. Arról a sok filmről nem is beszélve, ahol nagytotálból MINDIG ezt a városrészt mutatták. Ha pedig korábban azt mondtam, hogy New Yorkot utálom, akkor Manhattant egyenesen gyűlöltem. Az ironikus az, hogy itt nem történt semmit említésre méltó. Nem halt meg senki, én se öltem meg senkit - nem mintha ezt olyan gyakran tettem volna, inkább besúgó voltam, mint sem gyilkos - és mégis, kicsit több, mint egy éve - talán van az másfél is - itt kezdett minden tönkre menni. Csak egy egyszerű ügy volt, semmi több. A nagyi bizonytalan volt abban, hogy mindenki megfelelően el tudja-e látni a feladatot, amit adott nekik. Nekem pedig annyi volt a dolgom, hogy felügyeljek, jelentsek, ha pedig istenesen elbasszák, akkor oldjam meg a problémát. Az összeset. Erre nem volt szükség, bár a dolgok határozottan nem mentek zökkenőmentesen. A két balfasz nagyobb feltűnést keltett, mint ami indokolt lett volna. Éppen csak kettőt pislogtam és már egy háznak dőlve figyelhettem azt, amint a MACUSA emberei éhes keselyűk módjára köröztek a hulla felett. Nem szántam a két barmot, inkább csak azt sajnáltam, hogy ezzel még több melót csináltak nekem. Meg kellett róla bizonyosodnom, hogy az állami rendhatóság képzett szerencsétlenjei - ahogy szoktak - rossz irányba kezdenek kutakodni. Kellemetlen lett volna, ha foglalkozni kell még velük is. Volt elég dolgunk még több alkalmatlankodó, elintézendő pondró nélkül. A helyszínelés már a vége felé közeledett, a tömeg oszlani látszott, elmúlt az érdekesség faktor, minden csoda csak három óráig tart, ahogy mondani szokták. Én is távozni készültem, amikor váratlanul megszólítottak. A férfi szinte a semmiből termett előttem, ha nincsenek jó reflexeim és némi életösztönöm - bár utólag belegondolva, kifejezetten komikus ezt a szót használni -, akkor simán fellököm., vagy csak odébb fújom. Az se tűnt lehetetlennek. Így utóbb, már azt mondom, hogy ezt kellett volna tennem. Ez lett volna a helyes döntés, az okos döntés. Ámbátor, nem mentegetném magam, de nem valami eget rengető, minden elsöprő gyanúsítgatásról volt szó, csal kérdésről. Rutin kérdések, amelyekre nyilván többségben hazudtam (nyilván nem vagyok annyira ostoba, hogy beköpjem saját magam azzal, hogy elárulom a nevem meg a lakcímem). De hát... franc se gondolta, hogy ez lesz belőle. Egy faszomkatyvasz, amiből sehogy se lehet kijönni. Vagyis... ez nem volt teljesen igaz. Ki lehetett volna, csak nem akartam, még akkor sem, többször fájt, mint egészséges lett volna.
London, a borús, szomorú és esős London, amit Ciro minden porcikájával gyűlöl, azóta, hogy zsupszkulccsal megérkeztünk, ezt pedig nem is rest hangoztatni. Minden. Andandó. Alkalommal. Nem mintha idegesítene - csak egy egészen kicsit -, csak már fárasztó ezt hallgatni. Én - vele ellentétben - azt kell mondjam, hogy szeretem Londont. Hiába ágáltam a nagyi azon ötlete ellen, hogy én is a testvéreimmel jöjjek. Félreértés ne essék, még véletlenül se velük volt a probléma, sokkal inkább azzal, hogy nem értettem egyet a döntéssel. Úgy véltem, sokkal több haszon származna belőlem akkor, ha Amerikában maradnék ls csinálnám azt, amit eddig, nem pedig a bátyámra ügyelnék, hogy semmi se csesszen el a forróvérűségével. Noha az embernek, ha kedves az élete, akkor nem szegül ellent az Il Malocchio vezetőjének, álljanak bármilyen rokoni kapcsolatban is. Maximum halk megjegyzéseket tesz, amiket vagy figyelembe vesznek vagy nem. Most éppen nem. Szerettem a történelmét, az épületeket és azt a különös, lassú nyugodtságot, ami vegyült a mindennapi élet pörgésével. Itt nem érezem úgy, hogy mindig és mindenképpen csinálni kell valamit, itt mintha lenne egy kis ideje az embernek pihenni és magával foglalkozni. Arról nem is beszélve, hogy ha nem is választott el több ezer kilométer Tőle, nem tudta, hogy itt vagyok, ez pedig jó volt. Távolságot jelentett, időt arra, hogy összeszedjem magam és megtegyem azt, amiről tudtam, hogy meg kell tennem, mondván: jobb így mindenkinek. Így tehát, ha megint Coelhói magasságokba akarnék emelkedni, akkor azt mondanám, hogy Sorrento a kezdet volt, New York a múlt, az Ilvermony egy köztes, rövid kis megálló, Manhattan a baklövés, London pedig az újrakezdés, vagy valami nagyon hasonló.
Ha tükörbe nézek
Noha olasz - a nevéből mégis ki gondolta volna - és indián felmenőkkel is rendelkezik ez, a külső jegyeiben még véletlenül sem mutatkozik meg. Öt testvér közül ő az egyetlen, aki egy az egyben az édesanyja ismertetőjegyeit örökölte. Tulajdonképpen, a modorát kivéve, semmi sincs benne, ami a Marchetti családra emlékeztethetne. Szeme világos kék; haja szőke, kiskorában szinte fehér volt - egyes helyeken ezt tejfölszökének mondanák - , ez már ugyan sötétült kicsit, de még mindig határozottan szőke, mint sem barnába hajló. Bőre fehér, semmi kerolság vagy szín nincs benne, ő az egyetlen, aki igazán örülhet, hogy nem a napos Olaszországban él a család, így nem kell minden nyarat pirosan, éget bőrrel, az árnyékban töltenie. Öltözködése általában inkább elegáns, mint sem sportosabb, noha a szekrényében mindenféle ruhadarabok megtalálhatóak. Fontos azonban, hogy mint ahogy a viselkedése, úgy a kinézete tekintetében sem viszi túlzásba a dolgokat. Teljes díszbe is csak akkor hajlandó öltözni, nyakkendővel, zakóval és ennek minden más kiegészítőjével együtt, ha nagyon muszáj és a helyzet - vagy a nagyanyja - mindenképpen megköveteli.
Családom
Nagyanyám
Fiorella Marchetti || 70 Noha illenék a szülőkkel, kezdeni ezt a felsorolást korai haláluknak köszönhetően nem ők, hanem a nagyanyja tölti be a legfontosabb ember szerepét Alessandro életében. Sok embert ilyenkor a balsors a testvéreihez hoz közelebb, hozzájuk kezdik el ragaszkodni, velük kezdi el helyettesíteni azt, amit elvestett. Ez így lehetett volna az ő életében is, a dolgok azonban másképpen alakultak. Alessandro öt testvér abszolút középsőjeként született, ketten voltak előtte, ketten pedig utána, ha pedig ez nem lett volna elég, nővére rejtélyes betegsége is - még ha csúnya is ezt mondani - betett neki, hiszen így sosem volt elég. Elég beteg. Elég fiatal, vagy éppen elég fontos. Pontosan ezért, amikor éppen semmi sem volt és az idősebb testvérei - sokkal inkább Ciro, hiszen Giu csak egy évvel volt idősebb nála - nem értek rá, a fiatalabbak pedig nem tudtak volna neki segíteni, hiszen mint a megnevezés is mutatja: fiatalok voltak, akkor ment Alessandro a nagyanyjukhoz. Az első alkalommal félt, hiszen a nő mégis csak a szervezet keménykezű, egyesek által félt vezére volt, ennek ellenére a nagyanyja képes volt rá időt szakítani, mindig. Ale egy alkalmat sem tudna felidézni az elmúlt évekből, amikor a nagymamája elküldte, ha éppen egy kegyetlen kínvallatáson találta meg, akkor is két varázslat és parancs között akadt ideje arra, hogy az unokájával foglalkozzon. Neki elég volt. Pont ezért, az idős maffiavezér a legfontosabb és egyben elsőszámú ember a férfi életében, akiért és akinek a céljaiért bármit hajlandó lenne megtenni. Ott és abban segíti, ahol csak tudja. Noha nem ő a kedvenc unoka - erre a titulusra valójában nem is pályázik, soha nem is pályázott, talán már túl sok felelősségnek érezné -, ettől függetlenül mégis ő a nagyanyjuk személyes kémje, aki a szervezeten belül megfigyeli azt aki kéri. Aki az idős hölgy szeme, amikor az nem tud mindenhol, ahol ott kéne lennie. Ő az, akiben megbízik annyira, hogy rábízza ezt a feladatot és elhiggye, hogy soha, semmilyen körülmények között nem veri át. Mert nem is tenné.
Édesapám
Antonio Marchetti || † Ale még nem volt tíz éves, éppen csak a felé közeledett, amikor az apja - és az édesanyja is - egy ellenséges csapat bérgyilkosainak köszönhetően meghalt, ők pedig a négy testvérével árván maradtak. Ha kérdeznénk, nehezére esne ugyan bevallani, de nem sokra emlékszik a férfiból, akinek a nevét viseli. Benyomásokra, illatokra és érzésekre tisztán emlékszik, de ha nem lenne képe róla, akkor az arcát egészen biztosan képtelen lenne felidézni. Ezt, kicsit szégyelli is, de nem tud ellen mit tenni, hiába is próbálkozik. Már több, mint a fél életét szülők nélkül, sokkal inkább azoknak pótlékával élete le. Nem tudja biztosan, hogy milyen ember volt az apja, de szeretné hinni, hogy ha élne, akkor minimálisan is, de büszke lenne rá.
Édesanyám
Teresa Marchetti || † Az édesanyja is akkor halt meg, amikor az édesapja, mégis, talán azért, mert a nő vigyázott rájuk - rá - többet. Neki bármikor fel tudná idézni az arcát, ahogy az álmatlan éjszakákon néha mintha a nevetését is hallani vélné. Ale, ha nem is bálványozta, de mindenképpen rettenetesen szerette az édesanyját, mint a legtöbb fiú gyermek. Az ő elvesztése mélyebb nyomott hagyott benne, mint az édesapjáé, noha mind a kettő rettenetesen fájt neki. Ha nagyobbra nő és az édesapja is megéli, akkor lehet, hogy ez változik, sokkal inkább követte volna a férfit, mint egy gyenge és törékeny nőt. Ezt azonban soha sem tudhatjuk már meg. Ha az emlékeiben kutat, akkor néha, nem csak hallja a kellemes, tavaszt idéző nevetést és érzi az ahhoz társuló virágillatot - amire megesküdne, hogy jácint, noha nem tudni, hogy ezt utóbb képzelte oda avagy tényleg az volt - és látja, amint apró gyermekként a nő térdén ülve figyeli az asztalra kirakott szerkezeteket. Azokat, amelyeket a nő oly lelkesen gyűjtött és hasonló lelkesedéssel mesélt róluk, hátha átragasztja ezeknek a szeretetét legalább az egyik gyermekre. Alessandro nem rajongott értük, de ezt sosem mutatta, mindig érdeklődőtt, mintha. Szerette az édesanyja ilyenkor felbukkanó mosolyát. Büszke rá, hogy a testvérek közül ő az egyetlen, aki Terese szőke fürtjeit és kék szemét örökölte.
Testvéreim
Négy testvére van. Ciro, Giulia, Bruno és Rafaella. Bármit, hangsúlyozom bármit hajlandó lenne megtenni értük, noha Alessandro nem biztos benne, hogy ezt ők is tudják. Ahogy azt sem, hogy a nézeteltéréseik és véleménykülönbségeik ellenére úgy szereti őket, ahogy vannak. A kapcsolata mindjükkel hullámzó, az idősebb testvéreivel inkább rossz, mint sem jó. Noha az is meglehetősen relatív, hogy mit nevezünk rossznak, jónak vagy éppen semlegesnek. Cirora egyszerűen csak neheztel, hogy sosem volt neki elég fontos. Mindig akad más - vagyis mások -, ami fontosabbnak tetszett. Giu betegsége vagy éppen maguk a kicsik, Ale pedig soha nem értette, hogy ő csak azért, mert egészséges és nagy fiú már, miért nem lehet szüksége segítségre, miért kell mindent, egyedül egy segítő kéz nélkül megoldani, miért kellett azt egy egyszerű majd "jobban leszel"-el elintézni, amikor ő volt rosszul, noha - látszólag - csak hétköznapi módon, nem úgy, mint a nővérük. Giuliára ezzel szemben nem neheztel a betegsége miatt, nem is irigyli azt tőle - valójában a múlttól függetlenül bármit megtenne azért, hogy meggyógyuljon -, de ettől függetlenül mégis távolságot tart tőle, még ha ez tudatalatti is. Valójában nem akar rosszban lenni a nővérével, szeretne jó kapcsolatot ápolni vele, de egyszerűen képtelen rá. Képtelen és egyszerűen nem tud rájönni, hogy miért. Hiába akar kedves lenni vele, valahogy mégis minden szava elutasítóra, néha talán még bántóra is sikerül. Noha ez nem szándékos, ám ezt nem hangoztatja, lévén biztos benne, hogy senki se hinne neki. Ezzel szemben, különös mód a kisebbekkel pozitívabb, kiegyensúlyozottabb a viszonya. Velük pontosan ugyanúgy és ugyanoly módon bánik, mint ahogy a többiek is teszik. Bruno... . Kár lenne tagadnia és nem is akarná, de Rafaella a legkisebb a kedvence - nem, nem abból a beteges okból kifolyólag, hogy ő a nagyanyjukra ütött szinte mindenben, hanem mert úgy -, érzi: ő és a húga hasonlóak. Még ha nem is ugyanazon tragédiákon mentek át, de nagyon sok mindenre mégis ugyanúgy, ugyanazzal a visszahúzódó zártsággal reagálnak, vagy éppen reagáltak.
Párkapcsolat
Nehéz téma, tulajdonképpen a legnehezebb, amit Alessandrotól kérdezhetünk. Amint mindenki tud az az, hogy voltak barátnői. Nem is egy, nem is kettő, ám ezek mindig csak fiút kalandok, mondhatni kirakatdarabok voltak, akik azért kellettek, hogy a világ lássa őket. És lássa őt. Lássa, hogy minden rendben van. Néhanapján még kurvázni is eljár - vagy éppen elrángatják, nézőpontkérdése -, hiszen ezt kell tennie. Ezt teszi ez gazdag maffiózó, aki megteheti. Ezzel szemben valósáság, amit senki sem tud, amit nem rak ki a kirakatba az, hogy nem érdeklik a nők. Soha nem is érdekelték, ezt pedig tizenhat, tizenhét, de legkésőbb tizennyolc éves kora óta tudja. Noha nem tud vele mit kezdeni, nem is tudja mit kezdhetne. Hogy a testvérei megértenék-e ezt? Nem biztos ebben, noha az ellenkezőjében sem, azonban abban biztos, hogy még ha nem is jó mindig a viszonyuk, azt a furcsa valamit, amit összeköti őket nem akarná elveszíteni. És hogy a nagyja megértené-e, hovatovább elfogadná-e ezt? Nem biztos benne, bár sokkal inkább hajlik a nemre, mintsem az igenre, ez pedig megijeszti, nem akarja elveszíteni az egyetlen embert, akinek akkor is számított, amikor másnak nem. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy még így, a kirakat mögött - a boltban, továbbra is ezzel a hasonlattal élve - sem volt komoly kapcsolata, csak futó kalandjai, amelyek tartottak addig ameddig. Ő maga sosem kapálózott senki után. Most se tenné, mégis, annyi mindent folyt magába és rejt el mások elől, hogy miért ebben tenne kivételt? Az igazság az, hogy van valakije. Egy férfi - minő meglepetés -, ami a korábbiakat figyelembe véve nem túl meglepő, a meglepő inkább az, hogy ez a kapcsolat még véletlenül sem nevezhető egészségesnek, hiába tart már hosszabb ideje, mint eddig bármi, amiben benne volt. A probléma itt nem csak abban rejlik, hogy a férfinek egy felesége van és úgy történik mindesz, sokkal inkább abban, hogy a munkáját tekintve a MACUSA aurorja, azonbelül is Jerry Preston egyik embere.
Apróságok
Amortentia
A vihar előtti eső, amit a szél hoz. Jácint, ami az édesanyjára emlékezteti. Gluténmentes Pizza (mert nagyon, nagyon szereti a pizzát).
Mumus
A testvérei és a nagyanyja halála. Az, hogy ha kiderül az igazság, akkor elfordulnak tőle.
Edevis tükre
Hogy éljenek a szülei. Szeretné hinni, hogy akkor minden más lenne, talán még ő maga is. Giulia nem beteg, hanem egészséges és Rafaella szerelme is életben van.
Hobbim
Elemi mágia gyakorlása. Rejtvény kitöltése a vasárnapi újságban vagy bárhol máshol, ahol rejtvényt lát. Filmnézés, talán ez az egyetlen olyan dolog, amit igazán szeret és átvett a mugliktól. Valamint, bár nem hangoztatja, de nagyon élvezi még a zongorázást is, szereti, hogy olyankor csak a zenére és a mozdulatokra kell koncentrálnia, másra nem.
Elveim
Familia supra omnia
Amit sosem tennék meg
Nem árulná el a családját és a nagyanyját. Utóbbinak nem is hazudna soha.
Ami zavar
Árulás, Ciro magánakciói és az, hogy néha elrángatja kurvázni. Az, hogy a testvérei veszekszenek a nagyanyjukkal.
Ami a legfontosabb az életemben
A család.
Ami a legkevésbé fontos számomra
A kívülállók.
Amire büszke vagyok
A pozíciója a szervezetben, hogy ennyire megbíznak benne. Az pedig, hogy a többiek mit gondolnak erről és róla, az a legkevésbé sem érdekli.
Ha valamit megváltoztathatnék
Mindent megtalálsz fentebb, Edevis tükrében.
Így képzelem a jövõmet
Hát ez nagyon jó kérdés. Az biztos, hogy a családja többségével ellentétben ő nem akar a nagyanyja nyomdokaiba lépni. Nem tartaná magát jó vezetőnek. Mondjuk Cirot sem feltétlen, de azért ha arra kerülne a sor, akkor kérdés nélkül a bátyját támogatná bárkivel szemben. Tettekkel és szavakkal is. Leginkább az elsővel, úgyis arra lesz szüksége, ez a maffia, nem pedig a nőegylet gyűlése.
Egyéb
Képzett levegő elementalista. Jól kordában tudja tartani az erejét, régebben estek csak meg balesetek akkor, he felidegesítette magát.
Animágus, noha nincs bejegyezve. Egy méhé képes átváltozni, ami nagyon hasznos tud lenni, amikor éppen meg kell figyelnie valakit. Egy idegesítő rovarra senki se gyanakodna amúgy se.
Gluténérzékeny, tizenhét éves kora óta, amiről szinte senki se tud, mert senki sem volt rá kíváncsi. Amikor mondta, hogy rosszul van, akkor mindenki csak legyintett, hogy múló rosszul lét, ne foglalkozzon vele. Végül, amikor már nagyon kellemetlen volt ó, a nagyanyja küldte el medimágusokhoz.
Magamat ismétlem, de muszáj megint ezzel kezdenem: hoztad a tőled megszokott színvonalat, valahogy már magától értetődő, hogy a te karakterlapjaid mindig gyönyörűen megírtak, izgalmasak és hemzsegnek az egyedi ötletektől. Mint például a gluténérzékeny, napon könnyen leégő olasz maffiózó - mert ahogy már említettem, ennél azért nehéz lenne jobban kiszúrni egy karakterrel, de ennek úgyis te vagy a koronázatlan királynője. Ale tökéletesen illeszkedik a Marchetti család színes egyéniségei közé, azonban közben mégis kilóg. Ízig-vérig Marchetti, de mégsem találja a helyét a testvérei között, vélt és valós sérelmek emelnek egyre nagyobb falat közéjük, és ez igazán érdekessé teszi Alessandro családi kapcsolatait. Összetartás és feloldhatatlan konfliktusok között egyensúlyoznak, innen pedig annyi felé el lehet indulni, hogy ha nem lennék érintett a családtörténetben, akkor is izgatottan olvasnám, merre indul majd el Ale és a többiek élete. Szóval imádtam, de ezt úgyis tudod. Úgyhogy vigyázz a gluténnal és futás foglalózni